תמונת הניצחון שלי -אומנות ישראלית במלחמת חרבות ברזל
top of page

תמונת הניצחון שלי - אומנות ישראלית במלחמת חרבות ברזל

עודכן: 20 בפבר׳

תמונת הניצחון שלי - אומנות ישראלית במלחמת חרבות ברזל

מלחמת חרבות ברזל הולידה יצירות משמעותיות מאוד של אומנים שונים שמצאו באומנות את הביטוי ההולם להצגת תחושותיהם העמוקות. בסוף חודש ינואר האחרון זכיתי להשתתף ולהציג שני ציורים בתערוכה מיוחדת במינה שעסקה בנושא "תמונת הניצחון שלי". ברקע העוולות והתחושה הקשה במסגרת מלחמת חרבות ברזל הציגה תערוכת "תמונת הניצחון שלי" את המציאות האידיאלית כפי שכל אמן, מתוך עשרים האמנים המשתתפים בתערוכה, רואה אותה.


ציורי תמונת הניצחון שלי צוירו בהשראת כפיר ואריאל ביבס הצעירים, שהפכו בעל כורחם לסמלים של מלחמת חרבות ברזל. שני ילדים קטנים, ג'ינג'ים, שנכון לכתיבת שורות אלה הילדים הרכים האלה שנחטפו בידי בפלצות אדם עדין בידי האויב. קטנים חסרי אונים, חפים מפשע ונמצאים בתופת. אך מעבר לכאב ולרצון לעורר מודעות, לציורים שהצגתי יש משמעויות עמוקות יותר.


הציור הראשון - "פרפרים"

לפי הפשט הציור מביע כמיהה לחופש. ילד משתהה אל מול פרפרים העפים למולו, מבטו מייחל לחופש. לפי משמעות הדרש בציור הפרפר הוא סגולה לשינוי. הפרפר הוא תזכורת לכך שהחיים הם שינוי מתמיד והתבוננות על הסיטואציה מאפשרת לנו התפתחות והתעלות רוחנית. יש אימרה אומרת שכל פעם שאנחנו פוגשים פרפר הוא מגיע כדי לחזק אותנו, לתת לנו מסר של עוצמה וחיזוק, להזכיר לנו שהדברים אינם סטטיים ויש מקום לשינוי חיובי, בימים אלה, ומתוך החושך הגדול בו נמצאים החטופים שלנו, ואם יש רק פרפר אחד בסביבתם, מי ייתן והוא מחזק אותם, מביא עימו שמחה ועליזות, ומסר שהשינוי המיוחל לשחרורם במהרה יגיע במהרה.


ציור פרפרים של יפית סרנגה בתערוכת תמונת הניצחון שלי, בהשראת כפיר ואריאל ביבס
"פרפרים" - ציור שמן 80 על 60 ס"מ של יפית סרנגה

"פרפרים" שמן על בד 80X60, ציור של יפית סרנגה


הציור השני – "שפירית"

לפי הפשט הציור מביע שחרור והחופש, ילד ג'ינגי בטבע הפתוח, שלווה ניכרת באזור, שפירית נחה על ידו בין פרחים, וברקע פרות חופשיות. תמונת הניצחון שלי באופן בלתי נמנע כוללת שחרור בעלי חיים, שהרי לא סביר שנבקש חמלה לעצמנו, ובמקביל ניצור עוול וסבל לזולת אחר.

לפי משמעות הדרש של הציור השפירית מראה לנו את היכולת שלנו לנתב את האור שבתוכנו, ולהחליט איך להתבונן על המציאות, האור שלנו מחובר לאור האלוהי, והוא גדול יותר מ"טוב ורע" כפי שאנו תופסים אותם בעולמנו, יש טוב אלוהי גדול יותר אליו אנו מחוברים, הוא הטוב המתרחש לטובתינו הגבוהה, גם אין לנו לרוב, כבני אדם גשמיים, יכולת לראות אותו. השפירית המובילה את האור מראה לנו כי יש לנו אפשרות לנתב את האור שבתוכנו, להחליט איזה אנשים אנחנו רוצים להיות. המעשים שנעשה – הם אלה שיבנו את המציאות שלנו. אני מייחלת לעולם שבו החמלה משתרעת מעבר לאנושי, ובאה לידי ביטוי בחמלה לכל חי.


"שפירית - ציורה של יפית סרנגה בתערוכת תמונת הניצחון שלי, בהשראת כפיר ואריאל ביבס
"שפירית" - ציור שמן 90 על 60 של יפית סרנגה

"שפירית" ציור שמן על בד 90X60, של יפית סרנגה


שני הציורים מופיעים עד סוף חודש פברואר בתערוכה המתקיימת במרכז אמרגד בפתח תקווה. אוצר התערוכה: אבי ברנע. התערוכה פתוחה לקהל.

הציורים למכירה - ניתן ליצור עימי קשר לרכישה


פרטים נוספים על התערוכה ניתן לקרוא כאן


יפית סרנגה עם עו"ד אבי ברנע, אוצר תערוכת "תמונת הניצחון שלי"
יפית סרנגה עם עו"ד אבי ברנע, אוצר התערוכה


תערוכת תמונת היצחון שלי, מרכז אמרגד פתח תקווה
בתמונה מימין לשמאל: לימור סרנגה, האומן והיחצ"ן יהורם גלילי, האומנית יפית סרנגה, עורכת אתר "מוקסיני"-נעמה משיח כהן, ליאת סרנגה




84 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול

#JewishToo

bottom of page